Speichern des ADGV -Filters C# FormularC#

Ein Treffpunkt für C#-Programmierer
Anonymous
 Speichern des ADGV -Filters C# Formular

Post by Anonymous »

Ich speichere den ADGV -Filter in Eigenschaften. Setting (lokaler Cache) und versuche, ihn später zu verwenden. Wenn ich jedoch den gespeicherten Filter anwende, werden die Daten der anderen Benutzer nicht angezeigt. Wie kann ich das verhindern? < /P>

Code: Select all

bindingSourceAssignments.DataSource = ConvertToDataTable(cachedAssignments);
dgvAssignments.DataSource = bindingSourceAssignments;

string lastFilter = Properties.Settings.Default.LastFilter;
bindingSourceAssignments.Filter = lastFilter;
< /code>
private void dgvAssignments_FilterStringChanged(object sender, EventArgs e)
{
this.bindingSourceAssignments.Filter = this.dgvAssignments.FilterString;
Properties.Settings.Default.LastFilter = this.dgvAssignments.FilterString;
Properties.Settings.Default.Save();
}
< /code>
I am developing a desktop application using .NET Framework 4.8 and the Advanced DataGridView component from NuGet. My goal is to save and retain filters so that when the filtering panel is reopened, users see the last applied filters.
Initially, all data loads correctly, and filtering works as expected. When I filter by the "Assigned By" column, all names (A, B, C, D, E) appear. For example, if I select only "A" and apply the filter, the other names remain visible but become unchecked, while only "A" stays checked. However, after restarting the application, the unchecked names disappear, and only "A" remains visible. What I need is for all names (A, B, C, D, E) to always be visible, regardless of the previous selection.
During debugging, I found that setting the filter to ""
macht alle Namen (a, b, c, d, e) wieder auftauchen. Wenn ich jedoch den Filter programmgesteuert anwende, anstatt ihn über die Benutzeroberfläche zu aktualisieren, wird er als:

festgelegt

Code: Select all

(Convert([AssignedByID], System.String) IN ('27'))
. Dies führt nur zu "A", während die anderen Werte nicht angezeigt werden. />
Nach:

Quick Reply

Change Text Case: 

• Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post